Allmänna villkor / Betalningsalternativ / Retur och återbetalning
Smartgrasmatta.se drivs av företaget Levame Entreprenad AB.
Orgnummer: 556801-4194
Smartgräsmatta.se
Skolvägen 10
141 44 Huddinge
Öppettider:
Webbutiken öppen 24/7
Kontoret är bemannat vardagar. Önskar du boka möte är du välkommen att maila eller ringa oss.
E-postadress: order@smartgrasmatta.se
Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (order@smartgrasmatta.se) eller telefon.
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.
Betalningsalternativ
Leveranstider
Alla beställningar skickas med posten och våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (order@smartgrasmatta.se) eller telefon. Vi skickar ordrar minst en gång per vecka med fast tid varje fredag då vi har fast personal på plats. Vid skräddarsydd order eller order över 1.000 m2 avtalas leveranstid separat.
Priser
Kontaktformulär
Kommentarer
När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.
En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.Personuppgiftlagen (PUL)
Retur, byte och reklamation
Returpolicy
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter det att beställningen har levererats till dig, förutsatt att produkten är i originalskick. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Ångerrätten gäller ej heller för företag.Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering eller förpackning har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel,frön etc) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. En administrationsavgift på 1.500:- tillkommer på samtliga returer.
Efter att ni meddelat oss önskad retur via mail till order@smartgrasmatta.se postar ni spårbart företagspaket till:
Smartgrasmatta.se
At: Levame Entreprenad AB
Vikavägen 2
148 60 Stora Vika
Återbetalning sker efter att vi mottagit varan och denna är i säljbart skick. Återbetalning sker via det betalsätt ni valt när ni genomförde köpet från första början.
Återbetalning
Så här returnerar du
Om du vill returnera din vara inom 14 dagar:
1. Maila oss på order@smartgrasmatta.se
Beskriv ditt ärende samt ange “retur + ditt ordernummer” i ämnesraden.
2. När du har mottagit en fraktsedel från oss, se till att enheten och alla tillbehör ligger med i originalförpackningen. (Returfrakten samt administrationsavgift tillkommer).
3. Lägg lådan i lämpligt emballage.
4. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
5. Returnera paketet till ett Postnord-ombud.
6. Be alltid om kvitto med spårningsnummer, ifall det mot förmodan skulle hända något på vägen.
Om du har frågor om returnering ska du kontakta kundtjänst.
Vi finns till hands för att hjälpa dig: order@smartgrasmatta.se eller +46 08-478 76 01.
Byten
Levame AB har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Skicka in din retur genom att följa instruktionerna ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att genomföra köpet. Gör en ny beställning om du önskar en annan produkt.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post ( order@smartgrasmatta.se) eller telefon innan du skickar dina varor!
Reklamationer
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför varan är felaktig till e-post ( order@smargrasmatta.se). Eventuella reklamationer hanteras av respektive leverantör/tillverkare då dessa måste analysera eventuella fel. Meddela alltid eventuellt reklamation snarast möjligt.
Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har fått en skadad eller defekt vara, skicka genast en bild där vi tydligt kan se defekten och förklara felet.
Skicka bild samt en kort beskrivning av ditt ärende till order@smartgrasmatta.se så återkommer vi så fort vi bara kan. Din reklamationsförfrågan måste göras genast när du upptäcker felet, inom rimlig tid.
Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Vi kan endast hantera defekta enheter från beställningar som gjorts i vår webbshop.
Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en ny retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka den defekta produkten. Använd inte retursedeln som ev. kom i ditt paket, eftersom returer och reklamationer hanteras separat.